Acasa / Contact / Despre Noi Contactati-ne la (+4)0720.022.222    

F.A.Q.


Tarife promotionale

Ce conditii trebuie sa indeplineasca un bilet cu un tarif promotional?

Raspuns :

Pentru a emite un bilet de avion trebuie respecate o serie de reguli internationale. Fiecare companie are propriile reguli. Cele mai frecvente reguli intalnite sunt Sunday Rule, Minimum Stay Rule si Advanced Purchasing Rule.

  • Sunday rule - obliga pasagerul sa stea cel putin o duminica la destinatia finala
  • Minimum Stay Rule - obliga pasagerul sa stea cel putin 2 zile (3,4 sau chiar mai multe zile) la destinatia finala
  • Advanced Purchasing Rule - obliga pasagerul sa cumpere biletul cu 7 zile (14, 21 sau mai multe) inainte de inceperea calatoriei.

O alta regula intalnita destul de frecvent in cazul biletele cu tarife promotionale este obligativitatea emiterii biletului in aceeasi zi in care se face rezervarea.

Spatiul Schengen

Care sunt reglementarile privind accesul turistilor romani in tarile apartinand Spatiului Schengen?

Raspuns :

    In vederea preintampinarii unor situatii de nepermitere a intrarii cetatenilor romani in tarile membre ale Uniunii Europene si in spatiul Schengen, ca urmare a neindeplinirii conditiilor cerute de tarile respective, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera ne-a informat ca pe site-ul www.politiadefrontiera.ro pot fi consultate conditiile pe care cetatenii romani trebuie sa le indeplineasca pentru a calatori in aceste state.

    De asemenea, pe site-ul www.politiadefrontiera.ro, sunt prezentate si conditiile de calatorie in strainatate a minorilor, cetateni romani, precum si alte informatii utile.

Asigurarea de calatorie

Ce asigurari trebuiesc incheiate de turist la plecarea in strainatate ?

Raspuns :

Turistul trebuie sa detina o asigurare medicala incheiata pe intreaga perioada a sejurului. In cazul turistilor ce calatoresc cu masina proprie este necesara incheierea unei asigurari de tip carte verde pentru autoturism.De asemenea, se recomanda incheierea unei asigurari storno, care acopera riscul de anulare al calatoriei de catre asigurat.

Clasificarea hotelurilor

Care este clasificarea hotelurilor?

Raspuns :

Nu exista o clasificare internationala a bazelor hoteliere. In fiecare tara clasificarea este data de Ministerul Turismului sau alte organisme acreditate. In general se foloseste clasificarea pe stele, minimul fiind 1 stea iar maximul 5 stele. Aceasta clasificare depinde de marimea camerei, dotarile camerei, grupul sanitar, dotarile hotelului, etc. Atentie - clasificarea nu are tot timpul in vedere calitatea serviciilor oferite de personalul hotelier. Satele de vacanta (HV) au un alt standard de clasificare fiind impartite in HV1 si HV2. In general un sat de vacanta HV1 este echivalent la nivelul complexului hotelier cu un hotel 5* dar la nivelul camerei cu un hotel 4*. Deasemenea, in unele tari se practica o clasificare a vilelor si a aparthotelurilor dar aceasta clasificare nu are nimic in comun cu cea acordata la hoteluri. In ultimii ani se observa tendinta marilor agentii de turism internationale de a acorda propriile lor clasificari unitatilor hoteliere pentru a exista o mai mare obiectivitate.

Check-in si Check-out

Ce inseamna la un hotel ora de check-in si check-out?

Raspuns :

Se refera la faptul ca in ziua in care ajungeti la hotel nu va puteti caza inainte de o anumita ora a zilei (de obicei 14.00 dar pot exista si situatii cand ora de check-in este 16.00). Ora de check-out este ora maxima pana la care puteti ocupa camera de hotel in ziua plecarii (in general ora 12.00). Respectarea orelor de check-in si check-out la unitatile de cazare duce la o relatie civilizata intre turist si hotelul respectiv.


Web Design & Hosting by Hostico